Oferte speciale de vacanta pe Facebook
Agentie de turism, Oradea
Oferte de vacanta 2019 Cazare, sejur, vacanta in strainatate | Vara Iarna

 
Home | Despre noi | Bine de stiut | Contact
--------------------------------------------------
Tip destinatie
Sejur munte City break
Sejur litoral Fly & drive
Wellness
Data intrarii:
Data iesirii:
Tip cazare:
Hostel Hotel*
Pensiune Hotel**
Apartament Hotel***
Casuta vacanta Hotel****
Studio Hotel*****
Hotel******
 
   
Asigurare medicala TURIST PLUS
Asigurarea complexa a calatoriilor

I. OBIECTUL ASIGURARII

  1. Roumanie Assurance International S.A., in calitate de Asigurator, denumita in continuare R.A.I. , acopera, in baza prezentelor conditii de asigurare si in schimbul achitarii de catre Asigurat a primei de asigurare, sumele cuvenite ca despagubire ca urmare a producerii riscurilor asigurate, asa cum sunt definite in capitolul III .
  2. Asigurarea poate fi incheiata numai de persoane fizice, avand domiciliul stabil sau rezidenta in Romania, cu varsta de pana la  80 ani, si care  calatoresc in scop turistic sau de afaceri.
  3. Asigurarea  este  valabila  numai  in afara teritoriului Romaniei, in tara / zona teritoriala mentionata in polita ca destinatie finala, inclusiv pe teritoriul tarilor tranzitate.

 II. DEFINITII

In cuprinsul prezentelor conditii de asigurare, termenii folositi au urmatoarele sensuri:

  • Asigurator: Roumanie Assurance International S.A. si reprezentantii sai desemnati.
  • Asigurat: Persoana fizica asigurata, asa cum reiese din polita de asigurare.
  • Serviciu de asistenta: Serviciul de asistenta mentionat in polita de asigurare.
  • Intreruperea calatoriei: Inapoierea in tara de rezidenta, mai devreme decat termenul stabilit.
  • Documente: Bilete de calatorie, pasapoarte si permisul de conducere detinute de catre Asigurat.
  • Fransiza:   Partea din dauna ce ramane in sarcina Asiguratului, suma fixa de bani ce se deduce din despagubirea cuvenita pentru fiecare eveniment.
  • Acasa: Adresa domiciliului stabil sau a rezidentei din Romania.
  • Stare medicala: Orice problema medicala, de care Asiguratul a suferit / se trateaza sau pentru care urmeaza sa aiba loc o reinvestigare (de rutina sau de alta natura), al carui consult si ale carei solutii de medicamentatie sau tratament au fost oferite Asiguratului in ultimele 12 luni (inainte de data emiterii politei de asigurare).
  • Anularea politei de asigurare poate fi facuta incepand cu data eliberarii politei de asigurare si pana la inceperea calatoriei programate.
  • Bagaje personale: Valizele si continutul acestora, pe care Asiguratul le ia in calatorie, impreuna cu articolele purtate sau nu de catre Asigurat pentru uzul personal in timpul calatoriei, excluzand obiectele folosite in domenii specializate, cele medicale sau de alta natura.
  • Rezervari pentru cazare: hotel, pat si mic dejun, casa de vacanta inchiriata, loc de campare, pentru care se poate elibera factura, chitanta sau voucher.
  • Transport public: Mijloace de transport, precum tren, autocar, taxi, autobuz, avion si nava maritima pentru care Asiguratul este platitor de bilet.
  • Valori: Camere video, aparate de fotografiat, binocluri, echipament video, telefoane mobile si orice echipament audio si audio-video incluzand, dar nelimitandu-se la acestea: casetofoane, casete, radiouri, compact discuri si combine audio, minidiscuri si aparate de redare a acestora, computere si accesorii, jocuri video si televizoare, medicamente prescrise.
  • Agentia de turism: Persoana juridica autorizata conform prevederilor legale in vigoare in Romania, cu care Asiguratul incheie un contract de comercializare a pachetelor de servicii turistice.
  • Turist: persoana care efectueaza calatorii in strainatate in scop turistic, vizita la rude/cunostinte;
  • Sofer profesionist: persoana care are atestarea de sofer profesionist, cat si o adeverinta eliberata de societatea angajatoare din care rezulta ca efectueaza deplasari strict in interes de serviciu;
  • Oameni de afaceri (business) persoane care efectueaza calatorii in strainatate in legatura directa cu serviciul, cu activitatea proprie de afaceri din Romania pe baza unui document justificativ in acest sens ( delegatie din partea firmei, invitatie la un congres, seminar, etc) - trebuie sa prezinte la cerere un document justificativ din care sa rezulte scopul de afaceri al calatoriei;
  • Elev/student : persoana care detine carnet de elev sau de student, vizat pentru anul scolar sau universitar in curs -prezinta la cerere o adeverinta din care sa rezulte aparteneta sa la unitatea de invatamant respectiva si efectueaza calatoria in strainatate in scop turistic sau cu scopul de a studia in strainatate.

  III.  RISCURI ASIGURATE

Pentru fiecare eveniment asigurat, descrierea riscurilor asigurate si excluderile sunt urmatoarele:

3.1 Acoperirea cheltuielilor medicale de urgenta si/sau repatriere

R.A.I. despagubeste cheltuielile medicale impuse de tratamentul de urgenta necesar a fi efectuat pe timpul sederii temporare in strainatate pana la stabilizarea starii de sanatate, precum si cheltuielile de repatriere care includ transportul sanitar sau repatrierea corpului in caz de deces, ca urmare a unui risc asigurat survenit in perioada de valabilitate a asigurarii, cu exceptia excluderilor.

Limita maxima de despagubire este de 30.000 Euro, cu exceptia cheltuielilor pentru urgente stomatologice pentru care sublimita raspunderii Asiguratorului pentru intreaga perioada de valabilitate a asigurarii este de 200 Euro.

Riscuri asigurate:

•  accident - orice eveniment neasteptat, imprevizibil si violent, independent de vointa Asiguratului si datorat unor factori externi, constituind cauza unei vatamari corporale grave care nu permite continuarea normala a calatoriei;

•  boala - orice imbolnavire somatica neasteptata si imprevizibila, constatata de o autoritate medicala competenta si care nu permite continuarea normala a calatoriei.

Excluderi:

R.A.I. nu plateste despagubiri in urmatoarele cazuri :

a) cheltuieli medicale si/sau cheltuieli de repatriere (care includ transportul sanitar sau repatrierea corpului in caz de deces ca urmare a unui risc asigurat) cauzate de:

   boli cronice sau afectiuni pre-existente contactate inaintea intrarii in vigoare a politei de asigurare; decompensarea unor boli cronice, indiferent de cauza; boli cronice care au provocat alterari neurologice, respiratorii, circulatorii, sanguine, renale, cardiace, reumatologice, digestive, indiferent de momentul debutului simptomelor; reveniri si convalescente ale unor afectiuni neconsolidate inca sau in curs de tratament, chiar daca initial au facut obiectul unei internari acoperite prin prezenta polita de asigurare; tratamentul cancerului, al bolilor venerice, infectarea cu HIV, SIDA; proceduri medicale experimentale sau care se folosesc in cercetarea medicala; cure de orice fel (termale, fizioterapeutice) recomandate in urma unui accident sau a unei boli, perioadele petrecute in casele de odihna, recuperare, dezintoxicare etc; chirurgie plastica, cu exceptia chirurgiei reparatorii, ca urmare a unui accident acoperit prin prezenta polita de asigurare; tratamente stomatologice, altele decat cele efectuate in regim de urgenta; intrerupere voluntara a sarcinii precum si sarcina mai avansata de 6 luni; afectiunile psihiatrice si consecinte ale anomaliilor sau malformatiilor congenitale sau ale intarzierilor mintale; cheltuieli pentru tratamente legate de orice fel de afectiuni psihiatrice indiferent de vechimea si natura lor, afectiuni neurologice cronice si recuperarile necesare pentru rezolvarea acestora, orice tratamente psihoanalitice si psihologice, alergice; boli de piele, cu exceptia reactiilor alergice si a bolilor  infecto-contagioase; consum de alcool, droguri sau consum excesiv de medicamente; automedicatia, dependenta de substante, expunerea voita la pericole care pot genera vatamari corporale sau imbolnaviri;    auto-ranire, sinucidere sau tentativa de sinucidere; evenimente petrecute in tari in care exista razboi sau razboi civil; evenimente petrecute in timpul unor manifestatii, acte de terorism, sabotaj, etc; evenimente petrecute in tari / regiuni / orase in care s-a declarat aparitia unei epidemii inaintea intrarii asiguratului in tara respectiva; participarea Asiguratului la savirsirea unei infractiuni sau contraventii; participarea Asiguratului la o competitie, demonstratie, tentativa de record, necesitand utilizarea unui vehicul aerian, maritim sau terestru cu motor incluzand si incercarile preparatorii; participarea la activitati cu un inalt grad de periculozitate, cum sunt, dar fara a se limita la: alpinism, parasutism, bobsleigh, schi acrobatic, sarituri cu schiurile, skeleton, speologie, plonjari submarine, snorkling, jet skiing, surfing, snowboarding, deltaplan, sarituri cu coarda elastica, parapanta, planorism, aeronautica, vanatoare, manipulare voluntara a masinariilor de razboi; accidente produse in timpul calatoriei sau conducerii unei motociclete, motorete sau scute, ATV-uri; accidente de orice fel produse in timpul calatoriei cu un mijloc de transport aerian care nu apartine unei companii aeriene autorizate pentru transportul de persoane; accidente petrecute in timpul practicarii unor activitati profesionale, inclusiv pe perioada deplasarii catre sau de la locul lor de desfasurare; evenimente petrecute in perioada de valabilitate a unei polite de asigurare emisa ulterior datei la care asiguratul a parasit teritoriul Romaniei; radioactivitate (direct sau indirect);nerespectarea de catre asiguratii - conducatori auto a reglementarilor internationale privind circulatia pe drumurile publice; costurile medicale efectuate in tara de rezidenta a asiguratului, cheltuieli ocazionate de interventiile de salvare, si evacuare in cazul evenimetelor petrecute pe pista si in afara pistei de ski etc.

b)  de asemenea, nu se despagubesc cheltuielile:

b.1. cu proteze, orteze, carje sau cadru metalic, ochelari, lentile de contact, tratamente protetice, stimulatoare cardiace, precum si orice aparat implantat temporar sau definitiv, in scopul inlocuirii sau regularizarii unor functii ale organismului;
b.2. in urma unor tratamente prescrise de un medic din Romania, precum si orice cheltuieli medicale efectuate in Romania si in tarile in care Romania nu are ambasade; precum si orice complicatii aparute in urma unor interventii chirurgicale sau tratamente efectuate in Romania;
b.3. pentru servicii medicale care nu sunt necesare pentru stabilirea diagnosticului sau pentru efectuarea tratamentului sau care nu sunt impuse ca urmare a unei imbolnaviri acute sau ca urmare a unei vatamari corporale din accident, precum si interventii chirurgicale sau tratamente medicale care pot fi amanate pana la revenirea in tara a Asiguratului;
b.4. cu medicina preventiva, medicina alternativa, consultatiile programate, vaccinarile impuse de autoritatile locale, tratamente si/sau proceduri terapeutice nerecunoscute din punct de vedere medical si neautorizate de institutiile medicale, precum si consecintele acestora;
b.5. efectuate dupa externare; in cazul tratamentului ambulatoriu se vor accepta maximum doua consultatii medicale, precum si tratamentul prescris in urma acestora conform diagnosticului initial;
b.6. de diagnosticare si de tratament nerecunoscute de asigurarea sociala a tarilor din UE;
b.7. ulterioare datei la care Asiguratul a refuzat sa respecte hotararile echipei medicale;
b.8. rezultate in urma desfasurarii unor activitati care nu corespund scopului declarat al calatoriei, conform celor mentionate in polita de asigurare;
b.9. rezultate in urma aplicarii de catre furnizorii de servicii medicale si/sau de repatriere a unor tarife mai mari decat media celor practicate in mod normal de alti furnizori de servicii medicale din aceeasi zona teritoriala.

c) orice alta prevedere din capitolul IX - "Excluderi aplicabile intregii polite".       

3.2  Asigurarea pentru accidente de calatorie (in mijloace de transport public)

Riscuri asigurate:

•  vatamare corporala fizica, externa, accidentala in urma unui accident de calatorie   intr-un mijloc de transport public, care are ca urmare decesul sau invaliditatea permanenta a asiguratului;

•  in caz de deces, indemnizatia este limita maxima de despagubire prevazuta.

•  in caz de invaliditate permanenta, despagubirile se acorda in procent din limita maxima de despagubire, conform tabelului:

Invaliditatea
Compensatia Exprimata ca Procent din suma Asigurata
DREPT
STÂNG
1. Pierderea unui brat
60%
50%
2. Pierderea unei maini sau antebrat
60%
50%
3. Pierderea unui picior deasupra genunchiului
60%
60%
4. Pierderea unui picior de la / sau sub genunchi
50%
50%
5. Pierderea unei labe a piciorului
40%
40%
6. Pierderea vederii unui ochi
50%
7. Pierderea vederii ambilor ochi
100%
8. Pierderea completa a vorbirii
100%
9. Pierderea totala a auzului la ambele urechi
100%

Excluderi :

a) orice dauna cauzata de:

•  boala sau orice defect fizic sau suferinta;

•  o problema fizica existenta inainte de inceputul calatoriei sau achizitionarea politei de asigurare;

b) orice alta prevedere din capitolul IX - "Excluderi aplicabile intregii polite".

3.3 Asigurarea pentru bagaje pierdute sau deteriorate

Asigurarea este valabila pe intreaga durata a calatoriei si incepe:

  • pentru   bagajul   nepredat:   de  la inceputul operatiunilor de imbarcare si pana la sfarsitul celei de debarcare;
  • pentru bagajul inregistrat: din momentul in care bagajul este luat in primire si inregistrat de  Asigurat si pana in momentul retragerii bagajului respectiv la destinatie.

Riscuri asigurate:

•  Asigurarea acopera daunele suferite de bagaje pana la concurenta sumei asigurate pentru bagaje prevazute in polita de asigurare astfel:

•  pentru bagaje pierdute: - se va acorda o indemnizatie de 20 Euro/kg, maxim 25

•  pentru bagaje deteriorate : se va acorda o indemnizatie de maxim 100 Euro

•  pentru bagaje /obiecte furate: se va acorda o indemnizatie de maxim 400 euro in functie de pretul de piata al obiectelor din bagajul asigurat

•  pentru bagajele a caror valoare depaseste suma asigurata prevazuta in polita se pot incheia asigurari suplimentare prin plata unui supliment de prima.

Excluderi:

a) Sunt excluse din asigurare pierderile si daunele depinzand de dolul, culpa grava sau fapte asemanatoare ale Asiguratului sau prepusilor acestuia, precum si de defectul sau viciul obiectelor transportate. De asemenea, asigurarea nu acopera obiecte fragile si deteriorabile, banii lichizi sau monedele de orice natura sau specie (incluzand colectiile sau piesele singulare de valoare numismatica), cecuri, titluri si obligatiuni de orice fel, acte, bilete de calatorie, colectii de timbre si bijuterii, obiecte pretioase in general, precum si orice materiale sau obiecte al caror transport nu este acceptat de regulamentele de transport de calatori.

b) bagajul in situatia in care Asiguratul nu are grija pentru siguranta proprietatii sale si nu supravegheaza corespunzator proprietatea sa;

c) bagajul personal al Asiguratului care este lasat nesupravegheat, cu exceptia situatiei in care acesta este lasat intr-un spatiu special amenajat pentru pastrarea in siguranta a bagajelor;

d) bagajul personal al Asiguratului care este lasat in custodia unei persoane care, in mod oficial, nu are responsabilitatea de a pastra in siguranta proprietatea cuiva;

e) bagajul personal al Asiguratului care este furat dintr-un vehicul lasat nesupravegheat:

•  cu exceptia situatiei in care a fost lasat in torpedo-ul inchis sau in portbagajul inchis al vehiculului sau pe bancheta din spate a vehiculului, fiind acoperit astfel incat sa nu fie vizibil din exteriorul acestuia;

•  daca nu exista o proba evidenta in ceea ce priveste intrarea cu forta, violenta in vehicul;

•  intre orele 20.00 si 8.00 (cu exceptia rulotelor);

f) distrugerea bagajului personal al Asiguratului in perioada in care se afla in custodia companiei de aviatie;

g) bagajul personal al Asiguratului este pierdut sau ajunge in posesia acestuia cu intarziere, iar Asiguratul:

•  nu anunta imediat compania aeriana sau maritima si nu obtine un raport scris din partea reprezentantilor acestora;

•  in cazul in care Asiguratul nu a reusit sa obtina, imediat, raportul scris, acesta trebuie sa ceara in scris, in decursul a 7 zile de la incident, raportul scris necesar ;

h) pierderea, distrugerea, avarierea sau furtul bagajului datorate:

•  confiscarii sau retinerii la vama sau de catre alte oficialitati sau autoritati;

•  uzurii normale si deteriorarii in urma purtarii, procesului de curatare, zgarierii, patarii, moliilor sau daunatorilor;

•  transportarii de catre orice serviciu postal;

i) defectiunile electrice sau mecanice sau o eroare de fabricatie a bagajului;

j) distrugerea articolelor fragile si deteriorabile in timpul transportului asigurat de catre o firma specializata, cu exceptia situatiei in care distrugerea se datoreaza unui incendiu sau altui accident al navei maritime, avionului sau vehiculului in care articolele sunt transportate;

k)  oricare proprietate asigurata, in mod specific,  sau care poate fi recuperata dintr-o alta sursa; orice rambursare primita va fi dedusa din suma care reprezinta dauna Asiguratului, in termenii acestei sectiuni ;

l) timbrele, documentele, manufacturile, mostrele sau marfurile, manuscrisele sau documentele de valoare de orice fel;

m) echipamentul pentru sporturile de iarna;

n) orice alta prevedere din capitolul IX - "Excluderi aplicabile intregii polite".

  3.4   Despagubirea pentru intarzierea bagajelor, mai mult de 6 ore

Se indemnizeaza costurile de achizitie a bunurilor de prima necesitate (efecte vestimentare si de toaleta care permit Asiguratului sa faca fata indisponibilitatii temporale a efectelor personale din bagajul intarziat), in limita de 300 Euro/persoana, atunci cand Asiguratul are un raport scris din partea companiei aviatice sau maritime. Dauna va fi acoperita numai pe baza de documente  justificatoare (chitante, facturi, bon de casa semnat si stampilat, etc) din care sa rezulta ca in perioada intarzierii bagajului, Asiguratul si-a achizitionat bunurile de stricta necesitate.

Excluderi  :

Daca intarzierea bagajului mai mult de 6 ore s-a produs pe teritoriul Romaniei,  Asiguratul nu poate beneficia de aceasta facilitate, considerand faptul ca acesta ajunge la locul de domiciliu.
In acest caz Asiguratul va beneficia de ricul asigurat stipulat la Cap.3.3 conform prezentelor  conditii de asigurare

3.5      Despagubirea pentru intarzierea mijlocului de transport (mai mult de 12 ore)/ anularea calatoriei

Sunt despagubite, in limita indicata in tabelul de sume asigurate (cap. IV), costurile suplimentare justificate prin chitante, facturi, bonuri de casa, sau alte documente primite de la furnizorii de servicii externi etc,  constand in cele necesare pentru odihna, mancare, transferul de la si inapoi la aeroport si prima noapte de cazare la hotel.

Riscuri asigurate:

Aceasta asigurare intervine numai in urmatoarele situatii:

•  in cazul amanarii pentru mai mult de 12 ore, fata de ora de plecare specificata pe biletul de calatorie, a decolarii avionului, zbor dus sau intors, traversarii pe mare, plecarii autocarului sau trenului din sau catre tara de rezidenta, ca rezultat al:

•  conditiilor atmosferice neprielnice;

•  defectiunilor mecanice sau unei erori tehnice a avionului, autocarului, trenului sau navei maritime;

•  unei greve, unui incident industrial sau unei alerte privind securitatea (cu precizarea ca pana la momentul eliberarii politei de asigurare sau pana la rezervarea legata de calatorie, considerand termenul de referinta ultimul dintre cele doua, sa nu fie declarata nicio astfel de situatie, astfel neexistand niciun motiv care sa afecteze bunul curs al calatoriei Asiguratului);

•  schimbarea rutei avionului astfel incat aceasta nu mai corespunde sosirii asiguratului la locul de destinatie;

•  lipsa de corespondenta a unui zbor regulat confirmat din cauza intarzierii la aeroportul de legatura a cursei regulate, care ar fi trebuit sa ajunga la corespondent (sub rezerva intarzierii minime a zborurilor corespondente prevazute in regulamentele internationale pentru liniile aeriene) si daca nu s-a pus la dispozitia Asiguratului alt mijloc de transport de inlocuire;

Excluderi :

a) pentru cazul in care Asiguratul nu s-a imbarcat, fiind timp suficient, pentru calatoria in afara sau cea de intoarcere;

b) orice aparitie a unei daune datorita retragerii din circulatie, temporar sau nu, a avionului, autocarului, trenului sau navei maritime in urma ordinelor sau recomandarii Autoritatii de Aviatie Civila, a Autoritatii Portuare, sau a unui organism similar din orice tara ;

c) zborurile interne care nu reprezinta zboruri pentru calatoria externa sau cea interna catre / din tara de rezidenta;

d)  orice alta prevedere din capitolul IX - "Excluderi aplicabile intregii polite".

  3.6  Raspunderea civila privata in strainatate

Sunt asigurate consecintele financiare ale faptelor Asiguratului care antreneaza raspunderea sa civila privata in raport cu terti, in conformitate cu prevederile legale si jurisprudenta tarii in care calatoreste, in limita maxima de 10.000 Euro, rezultand vatamari corporale si daune materiale provocate tertilor.

Riscuri asigurate:

Asiguratul este acoperit in limita sumei asigurate specificate in polita de asigurare pentru cheltuieli de judecata si raspundere civila, in cazul pagubelor provocate de catre acesta tertilor, in urma unui accident care a avut loc in timpul calatoriei. Acest accident poate consta in:

•  ranirea corporala, in mod accidental, a unei persoane care nu este membra a familiei sau a personalului de intretinere al casei Asiguratului, nu este insotitor al Asiguratului pe parcursul calatoriei sau care nu este angajata de catre Asigurat in acest scop;

•  pierderea sau distrugerea oricarui tip de proprietate care nu apartine, nu este responsabilitatea si nu este sub controlul Asiguratului sau oricarui membru al familiei acestuia, personalului de intretinere, oricarui insotitor al Asiguratului in timpul calatoriei sau vreunui angajat al acestuia ;

Conditii:

1.  Nu va fi admisa situatia de raspundere civila si nu se va inainta niciun aranjament, nicio oferta, promisiune, sau plata din partea Asiguratului fara aprobarea scrisa din partea Asiguratorului.

2.  Asiguratorul este indreptatit sa isi exercite orice drept in a-si apara interesele sau pentru a obtine o intelegere in ceea ce priveste o dauna, de asemenea sa aplice procedurile necesare, in numele Asiguratului, in beneficiul sau, aceste actiuni desfasurandu-se impotriva oricarei parti implicate.

3.  Asiguratul trebuie sa ofere, oricand acest lucru este posibil, toate informatiile si ajutorul necesare, pe care Asiguratorul le solicita.

Excluderi:

a) daune provocate tertilor de membrii familiei Asiguratului, rude de pana la gradul IV ale acestuia, prepusi sau salariati ai acestuia;

b) daune provocate de Asigurat membrilor familiei sale, rudelor de pana la gradul IV, prepusilor sau salariatilor sai;

c) daune provocate tertilor de animale sau obiecte care apartin sau sunt in sarcina Asiguratului;

d) daune provocate tertilor prin accidente cu autovehicule conduse de Asigurat (vehicule terestre cu motor, vehicule terestre atasate la un vehicul terestru cu motor, aparate de navigatie aeriene, maritime sau fluviale);

e) daune rezultate din practicarea vanatorii, a tuturor si oricarui sport mecanic (automobilism, motociclism si in general orice sport cu vehicule terestre) si aerian (parasutism, deltaplanorism, etc.);

f) daune cauzate tertilor rezultand din organizarea, pregatirea sau participarea la o competitie  organizata de o federatie sportiva, indiferent daca aceasta este sau nu autorizata si asigurata sub efectul legii;

g) daune provocate tertilor in cursul desfasurarii de activitati profesionale, sau in cursul participarii la o activitate organizata de o asociatie profesionala, institutie sau colectivitate;

h) raspunderea civila profesionala si/sau contractuala;

i) raspunderea civila ce ar putea surveni urmare a unui incendiu, explozii sau deversari/ revarsari de ape;

j) daune provocate cu intentie, neglijenta grava sau culpa Asiguratului;

k) amenzile impuse de catre Tribunal sau alte organisme autorizate/competente;

l) orice situatie care este o consecinta a raspunderii pe care Asiguratul o are ca rezultat al unei intelegeri facute de catre acesta, care nu s-ar aplica in cazul absentei intelegerii respective;

m) daune produse tertilor ca  rezultat a l:

i.  detinerii sau utilizarii unui avion, unor vehicule tractate de cai sau mecanice / motorizate, biciclete, vase maritime (altele decat barci cu rame, pontoane sau canoe), animale sau arme de foc;

ii.  ocuparii (exceptand situatia temporara in scopul calatoriei) sau proprietatii de teren sau cladiri;

iii.  desfasurarii unei activitati comerciale, exercitarii unei profesii, prestarii unei munci manuale sau a unei ocupatii intamplatoare;

iv.  intrecerii de orice fel;

v. oricarui act deliberat sau criminal;

n) raspunderea in calitate de angajator sau sub incidenta oricarui alt contract sau oricarei polite de asigurare;

o) orice alta prevedere din capitolul IX - "Excluderi aplicabile intregii polite".

 3.7 Despagubiri pentru pierdere / inlocuire de documente

In cazul furtului sau pierderii documentelor de identitate, cartilor de credit, documentelor de transport si/sau documentelor profesionale, se asigura:

•  consiliere asupra demersurilor ce trebuie efectuate;

•  in masura in care Asiguratul transmite RAI o procura prin fax, Asiguratorul poate interveni in demersurile ce trebuie efectuate pentru inlocuirea documentelor sau obtinerea unor documente necesare pana la recuperarea / inlocuirea celor disparute;

•  daca Asiguratul nu dispune de niciun mijloc de plata, se acorda un avans in limita sumei asigurate pentru procurarea de documente si bilete de transport in locul celor disparute, sau se poate asigura transportul de intoarcere in tara (in aceeasi limita maxima a sumeiasigurate).

Excluderi:

a)  in caz ca Asiguratul nu are grija, indeajuns, in a-si proteja documentele impotriva  pierderii, furtului sau distrugerii acestora;

b)  documentele lasate in custodia unei persoane care nu are o responsabilitate oficiala in a pastra proprietatea asiguratului;

c) documente furate dintr-un vehicul nesupravegheat:

  • cu exceptia situatiei in care documentele au fost incuiate in torpedo-ul sau in portbagajul  vehiculului si acestea au fost acoperite astfel incat sa nu fie vizibile din exteriorul vehiculului;
  • cand nu exista o dovada concludenta a unei intrari cu forta si intr-un mod violent in vehicul;

d )in cazul in care asiguratul nu obtine un raport scris din partea politiei in mai putin de 24 ore de la descoperirea pierderii, talharirii sau furtului de documente;

e) orice alta prevedere din capitolul IX - "Excluderi aplicabile intregii polite".

  3.8 ASIGURAREA PENTRU ANULAREA PLECARII IN CALATORIE

Asiguratorul, in schimbul platii de catre Asigurat a primei de asigurare, asigura riscul de anulare a calatoriei de catre Asigurat, acoperind penalitatile datorate de acesta agentiei de turism la data survenirii oricarui eveniment prevazut mai jos, in conformitate cu prevederile prezentelor conditii de asigurare si cu conditiile de renuntare prevazute in contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiat.

Riscuri asigurate

Riscul asigurat se produce atunci cand Asiguratul nu mai poate efectua calatoria, ca urmare a survenirii, in intervalul de la data incheierii asigurarii pana la data stabilita pentru plecarea in calatorie (conform contractului de servicii turistice incheiat cu agentia de turism), interval acoperit de perioada de valabilitate a asigurarii, a unuia din urmatoarele evenimente:

i. decesul Asiguratului, al sotului / sotiei acestuia sau al unei rude de gradul I sau II;

ii. imbolnavirea grava sau accidentul Asiguratului, sotului/sotiei acestuia, a/al unei rude de gradul I, sau a unei persoane care urmeaza sa-l insoteasca in calatorie care implica incetarea efectiva a oricarei activitati, un tratament si o supraveghere  medicala ulterioara si cu recomandarea de repaus la pat sau de a nu parasi domiciliul, eliberata de o institutie medicala autorizata conform prevederilor legale in vigoare si care pun Asiguratul in imposibilitatea plecarii in calatorie;

iii. devastarea locuintei de domiciliu a Asiguratului, in perioada de 15 zile calendaristice premergatoare inceperii calatoriei, in urma unui incendiu, unei explozii, unui furt prin efractie sau unei calamitati naturale, evenimente din cauza carora prezenta Asiguratului la domiciliu este motivata in ziua plecarii;

iv. primirea de catre Asigurat a unei citatii pentru prezentarea in fata unei instante judecatoresti, la un termen stabilit in perioada calatoriei, cu conditia ca instanta sa nu recunoasca rezervarea facuta ca motivatie pentru amanarea termenului si citatia primita sa fie prima emisa in respectiva cauza aflata pe rolul instantei;

v. concedierea Asiguratului de catre angajatorul sau.

vi. accident rutier care implica direct Asiguratul sau autoturismul cu care acesta urmeaza sa se deplaseze in calatorie, petrecut pe teritoriul Romaniei cu maxim 24 ore inainte de efectuarea calatoriei , eveniment dovedit prin acte emise de organele abilitate,

Raspunderea Asiguratorului pentru acest tip de risc incepe la ora 24 a zilei in care Asiguratul incheie contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice, achita prima de asigurare si ii este emisa polita de asigurare.

Raspunderea Asiguratorului pentru acest tip de risc inceteaza la data si ora de inceput a calatoriei, conform contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice. 

Obligatiile Asiguratului

1) In cazul in care Asiguratul isi anuleaza calatoria ca urmare a survenirii, in perioada de valabilitate a asigurarii, a oricarui eveniment prevazut anterior (Riscuri asigurate – cap. 3.8),  iar conform conditiilor de renuntare (storno) prevazute in contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice i se aplica penalizari, Asiguratul are urmatoarele obligatii:

  • sa instiinteze telefonic sau in scris Asiguratorul, in maximum 48 de ore de la producerea oricarui eveniment asigurat . , la Centrala de Alarma, furnizand informatiile referitoare la evenimentul survenit;
  • sa depuna la Asigurator, in termen de maximum 5 zile calendaristice de la producerea evenimentului . , urmatoarele documente:
    1. cererea de despagubire;
    2. copie a cererii de renuntare la pachetul de servicii turistice depusa la Agentia de turism la care a achitat integral sau partial pretul contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice, cu numarul de inregistrare dat de aceasta;
    3. copie a contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiat cu Agentia de turism;
    4. dovada achitarii, integrale sau partiale, a pretului contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice;
    5. documentele doveditoare ale producerii evenimentului asigurat:
      • copie a certificatului de deces si a certificatului medical constatator al decesului;
      • raport medical detaliat, dovada spitalizarii (daca a fost cazul) si orice alte documente eliberate de institutii medicale autorizate conform prevederilor legale in vigoare;
      • procese verbale, precum si orice alte documente eliberate de organele de Politie, Pompieri, etc;
      • citatia emisa de organele Autoritatii judecatoresti;
      • comunicarea primita din partea angajatorului privind concedierea sa;
    1. orice alt document necesar solutionarii cererii de despagubire.

2) In cazul anularii calatoriei, cauzata de o problema medicala, sa se supuna, la cererea Asiguratorului, unui control medical efectuat de catre medici agreati de acesta. In situatiile in care la originea cererii de anulare se afla alta persoana decat Asiguratul, acesta are obligatia de a face demersurile necesare astfel incat persoana in cauza sa se supuna, la solicitarea Asiguratorului, controlului medical efectuat de medicii agreati de acesta.

3) Sa imputerniceasca autoritatile competente sa evalueze evenimentul asigurat (medici, spitale, asigurarea sociala sau privata, etc.) sa elibereze toate documentele si informatiile solicitate de Asigurator.

4) Sa ia, la producerea oricarui eveniment prevazut a fi asigurat, toate masurile necesare limitarii pagubei.

5) Sa respecte intocmai prevederile prezentelor conditii de asigurare, precum si pe cele din contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiat cu agentia de turism, in caz contrar Asiguratul pierzandu-si toate drepturile rezultand din prezenta asigurare si intelegand ca Asiguratorul este eliberat de orice obligatie decurgand din asigurare.

Fransiza

Fransiza este partea de dauna care este suportata de Asigurat si este de 10% din valoarea fiecarei daune.

Stabilirea si plata despagubirilor

Despagubirea este egala cu penalizarea datorata Agentiei de turism de catre Asigurat la data survenirii oricarui eveniment prevazut la cap. 3.8. - Riscuri asigurate, conform prevederilor contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiat cu aceasta, mai putin fransiza care este mentionata anterior.

Despagubirea nu poate depasi suma achitata de catre Asigurat, din pretul contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice, pana la data survenirii evenimentului asigurat si nici suma maxima asigurata pentru acest risc, in conformitate cu cele prevazute in capitolul IV.

Despagubirea solicitata poate fi acordata doar daca se constata ca aceasta corespunde intrutotul prezentelor conditii de asigurare si cuantumului calculat al acesteia.

Despagubirea revine Asiguratului sau, in caz de deces, mostenitorilor legali ai acestuia.

Plata despagubirii se face in termen de 15 zile lucratoare de la primirea de catre Asigurator a tuturor documentelor necesare solutionarii dosarului de dauna.

Dupa plata despagubirii, drepturile Asiguratului in baza contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice se cesioneaza in mod automat Asiguratorului.

In limita despagubirii platite, Asiguratorul are drept de regres impotriva celor vinovati de producerea riscului asigurat, altii decat Asiguratul si persoanele mentionate la cap. 3.8. Riscuri asigurate, lit. i si ii .

Excluderi:

Nu se vor plati despagubiri pentru anularea calatoriei cauzata direct sau indirect de: afectiuni preexistente ale asiguratului cat si ale rudelor sale de gradul I si II; dereglari mentale, psihiatrice sau psiho-somatice; anomalii sau malformatii congenitale; indepartarea defectelor sau anomaliilor/malformatiilor fizice (chirurgie plastica); curele precum si orice tratamente efectuate in sanatorii sau case de odihna; tratamentul cancerului, al bolilor venerice, infectarea cu HIV, SIDA; proceduri medicale de investigare sau de tratament cu caracter experimental, specifice cercetarii medicale; sarcina mai avansata de 6 luni; intreruperea voluntara de sarcina; boli alergice; sinuciderea sau tentativa de sinucidere; consecintele toxicomaniei si alcoolismului; actele intentionate ale Asiguratului sau ale persoanelor mentionate la cap. 3.8.Riscuri asigurate, lit. I si ii si consecintele lor; reactii nucleare; epidemiile, poluarea; consecintele procedurilor penale al caror subiect este Asiguratul; razboi, invazie, razboi civil, stare de razboi, stare de asediu sau orice alta situatie exceptionala; nerespectarea celor prevazute la cap. 3.8. Obligatiile asiguratului; participarea la savarsirea unei infractiuni sau contraventii; participarea la activitati cu un inalt grad de periculozitate; neacordarea vizei de intrare in tara de tranzit sau de destinatie; neefectuarea vaccinurilor necesare intrarii pe teritoriul tarilor de destinatie; primirea unei citatii intr-o cauza in care Asiguratul are calitate procesuala activa sau intr-o cauza care formeaza obiectul unei cai de atac ori intr-o cauza in care Asiguratul solicita judecarea in lipsa; forta majora.

3.8.1 Bilete de calatorie anulate din cauza falimentului  companiei aeriene:
Acopera  contravaloarea  biletelor de calatorie achizitionate exclusiv prin agentii de turism pentru zborurile programate de catre companiile aeriene,  iar anularea acestor zboruri  s-a produs din cauza  falimentului companiei aeriene respective
In acest caz, suma asigurata maxima va fi de  1000 euro/persoana , in conditiile inceperii procedurii de faliment al companiei de transport aerian dovedit prin acte emise de catre  autoritatile competente.

       3.8.2  Despagubiri  pentru biletele de avion returnate:
Acopera penalitatile datorate de Asigurat, agentiei de turism, la data survenirii  evenimentelor prevazute la art 3.8 in conformitate cu prevederile prezentelor conditii de asigurare  si in conditiile de renuntare prevazute in contractul de prestari servicii turistice incheiat de client. Nivelul penalitatilor acoperite nu va depasi  100% din pretul total al biletului de calatorie, iar suma asigurata maxima este  de 1000 Euro
In cazul curselor aeriene de linie, fransiza este de 10% din valoarea biletului, iar in cazul zborurilor tip charter si ale companillor aeriene low cost,  fransiza va fi de 15% din pretul biletelor de calatorie.

      3.8.3 Rambursarea de cheltuieli datorate respingerii la iesirea din tara a asiguratului:
Acopera contravaloarea serviciilor turistice/biletului de avion  in cazul asiguratilor  care au fost respinsi la granita si au pierdut cursa aeriana din motive independente de vointa lor.
Acest risc se acopera numai in conditiile in care agentia de turism a verificat documentele de calatorie ( pasaport, viza valabila, etc) ale asiguratului  in momentul achizitionarii pachetului de servicii/biletului,  iar clientul nu are  interdictii de a intra pe teritoriul tarii de destinatie

In acest caz,  se vor acoperi cheltuielile suportate de Asigurat(cheltuieli dovedite prin acte justificatoare, chitante, facturi, etc)  pentru refacerea documentelor de calatorie sau contravalorea serviciilor turistice/ biletului de calatorie, in limita sumei de 1000 euro/persoana.

        3.8.4 Refuzul companiei aeriene de a imbarca turistul  in cursa de destinatie:
Acopera costurile serviciilor turistice/biletelor de calatorie in cazul refuzului companiei aeriene de a-l imbarca pe turist in cursa de destinatie conform documentelor de calatorie ( bilet de calatorie), cursa care decoleaza exclusiv de pe teritoriul Romaniei, fiind indeplinite toate conditiile de catre turist privind efectuarea calatoriei, in concordanta cu regulile impuse de  companie aeriana respectiva pentru imbarcarea pasagerilor: acte, documente de identitate, prezenta la aeroport in timp util, respectarea stricta a bunurilor transportabile in bagaje,  iar refuzul de imbarcare nu s-a datorat faptului ca turistul se afla sub influenta alcoolului sau a drogurilor
Limita maxim acoperita este de 1000 euro/persoana.

         3.8.5  Cheltuieli medicale de urgenta datorate serviciilor  necorepunzatoare la bordul avionului:
Sunt despagubite prejudiciile aduse de compania aeriana clientului, datorita serviciilor necorespunzatoare de servire si in urma carora au rezultat  cheltuieli medicale de urgenta, dovedite prin rapoarte medicale, sau alte documente care sa faca dovada prejudiciului,  in limita sumei de 2000 euro
Sunt exceptate companiile low cost.

IV. SUMELE ASIGURATE AFERENTE RISCURILOR ACOPERITE PRIN POLITA DE ASIGURARE

Lista evenimentelor asigurate si a limitelor maxime de despagubire: 

Nr.crt.
Eveniment / risc asigurat
Limita maxima de despagubire (suma asigurata) -Euro-
1
Cheltuieli medicale de urgenta si-sau de repatriere / sub limita raspunderii asiguratorului pentru urgente stomatologice
30.000 / 200
2
Despagubiri pentru accidente de calatorie (in mijloace de transport public)
10.000
3
Despagubire pentru bagaj pierdut / deteriorat
1.000
4
Despagubire pentru intarzierea bagajelor (mai mult de 6 ore)
500
5
Despagubire pentru intarzierea (mai mult de 12 ore)/anularea calatoriei
1.000
6
Raspundere civila privata in strainatate
10.000
7
Despagubiri pentru pierdere / inlocuire de documente
1.000
8
Asigurare pentru anularea plecarii in calatorie
2.000
9
Bilete de calatorie anulate din cauza falimentului companiei aeriene
1.000
10
Despagubiri pentru biletele de avion returnate
1.000
11
Rambursarea de cheltuieli datorate respingerii la iesirea din tara a asiguratului
1.000
12
Refuzul companiei aeriene de a imbarca turistul  in cursa de destinatie
1.000
13
Cheltuieli medicale datorate serviciilor  necorepunzatoare la bordul avionului
2.000

 V. MODUL DE INCHEIERE A ASIGURARII

Polita de asigurare complexa a calatoriilor TURIST PLUS se incheie inaintea parasirii teritoriului Romaniei, in baza informatiilor furnizate de catre Asigurat.

 VI. PRIMA DE ASIGURARE

Prima de asigurare, al carei cuantum va fi inscris in polita de asigurare la rubrica "Pret final", se achita integral si anticipat, inainte de inceperea perioadei de valabilitate a politei.

 VII. INCEPUTUL SI INCETAREA RASPUNDERII ASIGURATORULUI

1. Polita de asigurare intra in vigoare la data emiterii, dar nu inaintea platii de catre acesta a primei de asigurare.

2. Raspunderea Asiguratorului pentru riscurile asigurate cuprinse in paragrafele 3.1. - 3.7. incepe din momentul parasirii teritoriului Romaniei de catre Asigurat si inceteaza la inapoierea acestuia in tara sau la data expirarii valabilitatii asigurarii (oricare dintre aceste evenimente survine mai intai).

3. In cazul riscului de anulare a plecarii in calatorie, asa cum este prevazut in paragraful 3.8., raspunderea Asiguratorului incepe la data incheierii politei de asigurare si a platii acesteia de catre Asigurat si inceteaza la data si ora de inceput ale calatoriei, conform contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice.

4. Polita de asigurare are o valabilitate cuprinsa intre 2 si 365 zile.

 VIII. OBLIGATIILE ASIGURATULUI

Pentru a putea beneficia de drepturile dobandite prin prezenta polita de asigurare, Asiguratul este obligat:

a) sa anunte prin telefon sau fax Centrala de Alarma la tel. +40 21 405 54 54; +40 744 310 464; fax. +40 21 405 54 64, in maximum 48 de ore de la producerea evenimentului asigurat, cu exceptia cazurilor in care este in stare de inconstienta (cazuri in care va anunta imediat ce iese din aceasta stare) si sa furnizeze informatii cu privire la evenimentul produs si la datele din polita sa de asigurare. R.A.I. accepta ca anuntarea prin telefon sau fax a Centralei de Alarma sa fie realizata si de o alta persoana decat Asiguratul;

b) sa se conformeze intocmai deciziilor medicale si/sau de repatriere agreate de R.A.I.;

c) sa solicite acordul R.A.I. inainte de angajarea oricaror cheltuieli, precum si inaintea efectuarii oricaror plati directe ale acestora;

d) sa permita accesul R.A.I. la toate informatiile medicale considerate de aceasta necesare, eliberand medicii si/sau institutiile medicale de obligatia pastrarii secretului profesional referitor la cazul in speta;

e) sa faca cele necesare limitarii cheltuielilor medicale si/sau de repatriere, precum si oricaror alte cheltuieli ocazionate de producerea unui eveniment asigurat la strictul necesar;

f) sa furnizeze R.A.I. toate informatiile considerate necesare pentru determinarea coordonatelor exacte ale petrecerii evenimentului asigurat, precum si cele ale calatoriei efectuate (datele exacte de iesire si intrare din si in tara etc);

g) sa respecte toate prevederile prezentelor conditii de asigurare.

In cazul nerespectarii oricareia din obligatiile de mai sus, Asiguratul decade din dreptul de a fi despagubit, iar R.A.I. nu va plati nicio despagubire in baza prezentelor conditii de asigurare.

  IX. EXCLUDERI APLICABILE INTREGII POLITE

Asiguratul nu este acoperit de polita de asigurare in cazul riscurilor cauzate de urmatoarele :

  1. neanuntarea prin telefon sau fax a producerii riscului, conform conditiilor generale de asigurare;
  2. angajarea de cheltuieli si/sau realizarea de plati de catre Asigurat, fara acordul prealabil al societatii R.A.I., precum si refuzul Asiguratului de a respecta deciziile R.A.I. privind cheltuielile medicale si/sau repatrierea;
  3. comunicarea de catre Asigurat a unor coordonate gresite (adresa din Romania, coordonate asigurat, coordonate medic curant, etc).
  4. orice stare medicala a asiguratului sau a altcuiva de care depinde desfasurarea calatoriei;
  5. orice dauna cauzata, direct sau indirect, de depresie, stres, anxietate sau tulburari psihice;
  6. sarcina, in mai putin de 12 saptamani inainte de data la care se  estimeaza ca va avea loc nasterea;
  7. sinucidere, tentativa de sinucidere, rani autoprovocate, abuz de alcool sau droguri, alcoolism, dependenta de droguri, abuz de solventi, expunere voita la riscuri exceptionale (numai daca asiguratul nu incearca sa salveze viata cuiva);
  8. boli cu transmitere sexuala;
  9. HIV sau SIDA si / sau orice boala care poate avea drept cauza cele specificate initial;
  10. echipajul unui vas sau care ia parte la o expeditie;
  11. calatoria cu motocicleta cu capacitatea motorului de peste 125cc;
  12. faliment / lichidare a activitatii unui operator turistic, agent de voiaj sau companie de transport;
  13. pierderea de profit;
  14. orice costuri suportate de catre alte persoane care nu sunt mentionate in polita de asigurare;
  15. orice cheltuieli recuperabile dintr-o alta sursa;
  16. orice plata care este facuta in timpul calatoriei, in caz ca nu a aparut vreo dauna;
  17. nerespectarea legilor aplicabile in tara in care asiguratul calatoreste;
  18. radiatie ionica sau contaminare radioactiva din cauza combustibilului nuclear, deseurilor nucleare sau a oricarui risc provocat de echipamente nucleare, sau explozibil toxic radioactiv;
  19. orice consecinta, directa sau indirecta, a urmatoarelor: razboi, invazie,  actiune a unui dusman strain, ostilitati (chiar daca razboiul a fost sau nu declarat), orice act terorist, razboi civil, rebeliune, revolutie, insurectie, blocada, forta armata sau uzurpatoare;
  20. orice act criminal sau ilegal comis de catre asigurat sau compania de turism;
  21. orice pierdere care nu a fost dovedita, in mod concludent, cat si atunci cand valoarea daunei a crescut ;
  22. orice dauna acoperita de asigurarea unui angajator in beneficiul unui angajat.

 X. STABILIREA SI PLATA DESPAGUBIRILOR

1. In urma avizarii primite conform cap. VIII a), va fi contactata autoritatea medicala , in vederea obtinerii informatiilor necesare R.A.I. pentru luarea deciziilor ulterioare.

In intelesul prezentelor conditii de asigurare, autoritatea medicala este definita ca persoana posesoare a unei diplome valabile in medicina, cu drept de profesare in tara in care s-a petrecut evenimentul asigurat si care acorda asistenta medicala Asiguratului, exceptand Asiguratul insusi, rudele si afinii acestuia sau persoanele care insotesc Asiguratul pe timpul calatoriei;

2. In functie de informatiile primite, R.A.I. va lua decizia adecvata fiecarui caz in parte, cu respectarea prevederilor prezentelor conditii de asigurare.

3. In caz de deces, ca urmare a unui risc asigurat, R.A.I. acopera cheltuielile ocazionate de repatrierea corpului neinsufletit pana la locul de inhumare, mai putin costurile funeraliilor si inhumarii.

 4. Pentru solutionarea cererii de despagubire, Asiguratul este obligat sa prezinte R.A.I. urmatoarele documente:

  • declaratia Asiguratului cu privire la evenimentul produs, descrierea acestuia si cuantumul cheltuielilor efectuate;
  • cererea de despagubire;
  • polita de asigurare in original;
  • toate documentele medicale necesare pentru atestarea diagnosticului si a tratamentului urmat;
  • facturi emise de furnizorii de servicii medicale si/sau de repatriere si documentele privind plata acestora;
  • orice alte acte considerate de R.A.I. necesare in vederea solutionarii cererii de despagubire.

 5. Cu respectarea tuturor prevederilor prezentelor conditii de asigurare, R.A.I. , la optiunea sa, fie va achita contravaloarea cheltuielilor medicale si/sau de repatriere direct furnizorilor serviciilor respective, fie va rambursa Asiguratului contravaloarea cheltuielilor efectuate direct de catre acesta.

 6. Pretentiile de despagubire (rambursare)  trebuie prezentate societatii R.A.I. cel mai tarziu la o luna de zile de la finalizarea interventiilor medicale acoperite conform prevederilor prezentelor conditii de asigurare.

 7. In cazul in care plata a fost realizata, cu acordul prealabil al societatii R.A.I. , direct de catre Asigurat, R.A.I. va rambursa acestuia despagubirea stabilita, in termen de 15 zile lucratoare de la data completarii dosarului de dauna, in ROL la cursul de schimb BNR din data platii despagubirii.

Cheltuielile medicale si/sau de repatriere de pana la 100 EURO acceptate in prealabil de societatea R.A.I. vor fi achitate direct de catre Asigurat, R.A.I. urmand a rambursa Asiguratului despagubirea, conform alin. precedent.

 XI. DISPOZITII FINALE

1. R.A.I. va refuza plata oricaror despagubiri in cazul in care cererea de despagubire formulata de Asigurat este frauduloasa sau contine declaratii false.

2. In masura in care Asiguratul primeste compensatii pentru cheltuieli pe care le-a efectuat, de la terte persoane raspunzatoare de producerea riscului asigurat, R.A.I. va scadea aceste compensatii din despagubirea cuvenita Asiguratului.

3. In cazul in care R.A.I. face plati de despagubire sau emite garantii de preluare a cheltuielilor pentru evenimente care ulterior se constata ca nu se incadrau in conditiile de asigurare, Asiguratul sau unitatea medicala au obligatia de a restitui R.A.I. aceste sume in maximum 15 zile de la solicitarea lor de catre R.A.I., iar R.A.I. nu va avea nici o raspundere fata de Asigurat sau fata de unitatea medicala catre care a fost emisa garantia.

4. Drepturile de despagubire dobandite in baza prezentei polite de asigurare nu pot fi cesionate si nici transferate de catre Asigurat.

5. R.A.I. este subrogat in drepturile Asiguratului, in limita despagubirilor platite in baza prezentei polite de asigurare, contra celor raspunzatori de producerea evenimentului asigurat, Asiguratul fiind obligat sa conserve dreptul de regres al R.A.I. impotriva acestora.

6. Aceasta polita se supune legislatiei romane in vigoare, iar toate litigiile dintre Asigurat si R.A.I. decurgand din sau in legatura cu aplicarea prezentelor conditii de asigurare se rezolva de instantele de judecata competente din Romania.

 
Explicatie: FM = fara masa • MD = mic dejun • DP = demipensiune • PC = pensiune complete ------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Destinatii pentru sezonul vara 2019:
Bulgaria | Grecia cu avion | Italia
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Autentificare Agentii
Recuperare parola »
Nu ai cont? »
 
hotel wellness gyula
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Panorama Tours Romania
Agentie de turism

Adresa: Str. Simion Barnutiu nr. 2. (colt cu str. Primariei), Oradea, Bihor, Ro
Tel.: 0259/422217 Fax: 0359/819162
Mail
: office@panoramatours.ro

Agentie de turism Oradea, IM link
My status

Powered by INTERGATE

Abonare newsletter
Adresa Dvs de e-mail:

Numele Dvs:



Oferte de iarna
×
detalii site